Svensk standard - för vem?

onsdag 7 februari 2018 12:00-13:15, Sällskapet Arsenalsgatan 7, 2tr 11147 Stockholm
Uppdatering 2018-02-04: Thomas Idermark har fått förinder, istället kommer Erik Eklund som är SIS avdelningschef för Omvärldsbevakning och dialog

Thomas Idermark är VD på SIS, Svensk standard. Han arbetade i tio år inom bank och finans, bland annat på Föreningsbankernas Bank och Coop Bank. De senaste åren har han varit VD för SKL Kommentus, ett dotterbolag till Sveriges Kommuner och Landsting som arbetar med nationell upphandlingsservice.

SIS är en ideell organisation som projektleder experter från olika branscher som vill utveckla standarder tillsammans inom sin bransch. De säljer också standarder, utbildningar och rådgivning. SIS är en del av det europeiska (CEN) och globala (ISO) nätverk som utarbetar internationella standarder. Standarder främjar handel över gränser och bidrar till att processer och produkter blir säkrare. SIS har medlemmar från både privat och offentlig sektor. SIS omsatte 2013 MSEK 240 och har cirka 160 anställda.