Visbykryssning

onsdag 14 augusti 2024 16:00 - fredag 16 augusti 2024 14:30, M/S Birka Gotland, Tegelvikshamnen
Organisatörer:
  • Anita Tenling
  • Johan Wiss

Följ med på en kryssning med Birka Gotland till vackra Visby den 14 - 16 augusti 2024! Stockholm-Humlegården Rotaryklubb inbjuder alla medlemmar i distriktet och deras respektive att delta.

Under vår resa kommer vi att njuta av en läcker buffémiddag medan vi seglar genom vår vackra skärgård. Innan dess kan, de som så önskar, besöka Archipelago Spa med bastu och skönhetsbehandling eller botanisera i fartygets taxfreebutiker

På torsdag morgon efter en god frukost ombord, väntar en spännande upptäcktsfärd på Gotlands museum med en kunnig guide. Sedan bjuder vi in till en trevlig lunch på närliggande jo da bar & kök tillsammans med Visby Rotaryklubb. Efter lunchen är det fria aktiviteter eller om man vill följa med på en rundvandring med guide i Visby stad, ingår dock ej i priset. Senast kl 17.30 kliver vi åter ombord på fartyget och seglar tillbaka mot Stockholm, där vi njuter av en 3-rätters middag med fantastisk utsikt över havet och skärgården. Innan vi åter går iland i Stockholm på fredag kl 14.30, har vi från kl 11 avnjutit Grand Brunch ombord.

Pris per person: - Del i hytt kategori Seaside Standard: 3.455 kr. - Del i hytt kategori Inside Standard: 3.255 kr. - Enkelhytt kategori Seaside Standard 4.725 kr. - Enkelhytt kategori Inside Standard: 3.645 kr.

Detta ingår i resans pris: - Middagsbuffé inkl öl, vin, läsk, kaffe. - 3-rätters à la carte middag exkl dryck. – Frukostbuffé. - Salongens Grand Brunch. - Lunch i Visby. - Entré och guide Gotlands museum.

Anmälan görs genom inbetalning av 500 kr/person som är en bindande reservationsavgift och som avräknas vid slutbetalning, betalas ej tillbaka vid ev. avbokning av resan. Betalning till bankgiro: 5281-1528 eller Swish:123 558 69 20. Vi har ett begränsat antal platser till denna specialkryssning så ”Först till kvarn” gäller. Slutbetalning för kryssningen är den 11 juli 2024 och glöm inte att ange namn och vald hytt kategori.

Varmt välkomna önskar Stockholm-Humlegården Rotaryklubb.

Program med tider för kryssning Stockholm-Mariehamn-Visby 14-16 augusti, 2024:

Onsdagen den 14 augusti

16.00 Incheckning hos gruppincheckningen i Viking Lines terminal i Tegelvikshamnen i Stockholm.

17.00 M/S BIRKA GOTLAND LÄGGER UT FRÅN TEGELVIKSHAMNEN Tillfälle för shopping ombord MS Birka Gotlands taxfreebutiker, tillfälle att utnyttja fartygets spaavdelning Archipelago Spa med bastu eller skönhetsbehandling, före eller efter middagen.

19.30 Middag Sjösalen Temabuffet en kulinarisk resan genom Gotland och Östersjön, inkl vin/öl.

Torsdagen den 15 augusti

08.00 Gemensam frukostbuffé, öppen fram till anlöp Visby.

09.30 M/S Birka Gotland ankommer till Viking Lines terminal i Visby

09.31 Promenad iland från fartyget för samtliga som avser att följa med till Gotlands Museum

10.00 Guidad visning av Gotlands Museum tema: ’Med Vikingarna i Fokus”. Visning Skattkammaren.

12.00 Gemensam lunch ”solig husman” med Visby Rotaryklubb på jo da bar & kök, Skeppsbron 24, Visby. 500 meters promenad från Gotlands Museum. Visby Rotaryklubb President Hélène Viotti är värd

13.30 Orgelkonsert i Visby Domkyrka. Rotarymedlemmen och kyrkomusikern i St Eugenia-kyrkan i Stockholm Ulf Samuelsson spelar på domkyrkans två läktarorglar. Musik av blandandra Bach och Mendelssohn. Fri entré.

17.30 Samtliga kryssningsresenärer är åter ombord MS Birka Gotland

18.00 M/S BIRKA GOTLAND LÄGGER UT FRÅN VISBY HAMN

19.00 Gemensam middag Salongen. Tre rätters meny (kött) med bordsvatten.

Fredagen den 16 augusti

11.00 Gemensam Grand Brunch Taxfree-butiker och Archipelago Spa håller öppet ombord MS Birka Gotland

14.30 (S) Ankomst till Viking Lines terminal i Tegelvikshamnen, Stadsgården, Stockholm.